2021 YKS İkinci Ek Yerleştirme Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleşen Öğrencilerimizin Kayıt İşlemleri

2021 YKS İKİNCİ EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE

ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZİN KAYIT İŞLEMLERİ

2021 YKS İkinci Ek Yerleştirme sonuçlarına göre Üniversitemize yeni yerleşen adaylar, kayıtlarını 26-31 Ekim 2021 tarihleri arasında E-devlet üzerinden yapabilecektir. E-devlet üzerinden e-kayıt zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. E-devlet üzerinden e-kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle e-kayıt yapamayan adaylar, kayıt işlemlerini yerleştikleri fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarına şahsen başvurarak 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında yaptırabileceklerdir. Şahsen kayıtlar 1 Kasım 2021 Pazartesi günü saat 17.00’da sona erecektir.

1. KAYITLA İLGİLİ ÖNEMLİ NOTLAR

1.1 2021 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda, yerleşmiş olduğunuz programın karşısında yazan "Özel Koşul ve Açıklamaları" ile https://www.dpu.edu.tr/index/sayfa/482/2021-yks-aday-ogrenci-programlari linkinde yer alan aday öğrencilere yönelik yapılan duyuruları mutlaka inceleyiniz.

1.2. Belirtilen tarihler arasında e-kayıt veya şahsen kayıt yaptırmayan aday, herhangi bir hak iddia edemez.

1.3. Üniversitemiz, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir.

1.4. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup, staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2021 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

1.5. E-kayıt yapılamayacak Kütahya Sosyal Bilimler MYO- Otobüs Kaptanlığı programına yerleşen öğrenci adayları Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’na gerekli belgeler ile birlikte şahsen başvurarak 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında kayıt yaptırabileceklerdir. Şahsen kayıtlar 1 Kasım 2021 Pazartesi günü saat 17.00’da sona erecektir.

1.6. Üniversitemize ait eğitim öğretimi düzenleyen mevzuatı mutlaka okuyunuz.

1.7. Üniversitemiz internet sayfasında yapılan duyuruları sürekli takip ediniz.

1.8. Öğrenci kimlik kartınızın düzenlenebilmesi için 2-5 Kasım 2021 tarihleri arasında öğrenci bilgi sisteminden aşağıdaki işlemlerin yapılması gerekmektedir.

a) Öğrenci Bilgi Sistemine ilk girişte yer alan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında düzenlenmiş olan açık rıza beyan onayının verilmesi,

b) İletişim bilgilerinizin güncellenmesi,

c) Yüzünüzün net görüneceği fotoğrafınızın yüklenmesi/güncellenmesi.

d) T.C. Kimlik Numaranız üzerinden alınan güncel HES kodunuzun sisteme tanımlanması gerekmektedir. Bununla ilgili duyuruya tıklayınız.

1.9. Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) kayıtlı olan GSM numaranızı ve diğer iletişim bilgilerinizi sürekli güncel tutunuz.

1.10. Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) giriş şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.

1.11.  Yabancı Dil I - II Dersleri Muafiyet Sınavı ile ilgili duyurular için ydyo.dpu.edu.tr adresli internet sitesini takip etmeniz gerekmektedir.

1.12. İntibak ve ders saydırma talebinde bulunacak öğrenciler 2 Kasım 2021 tarihi saat 17.00’a kadar ilgili Fakülte Dekanlıkları/ Yüksekokul Müdürlüğü/ Meslek Yüksekokul Müdürlükleri’ne başvurmaları gerekmektedir.

1.13. Zorunlu İngilizce Hazırlık Sınıfı olan programlara kayıt yaptıran öğrencilerin zorunlu hazırlık sınıfından muafiyet sınavı ile ilgili olarak ydyo.dpu.edu.tr adresli internet sitesini takip etmeleri gerekmektedir.

1.14. Zorunlu Arapça hazırlık sınıfına devam edecek öğrencilerin http://iif.dpu.edu.tr/ internet adresinde yayınlanan duyuruları takip etmeleri gerekmektedir.

1.15.  İsteğe Bağlı İngilizce Hazırlık sınıfına kabul edilen öğrenci listesi, Yabancı Dil Yeterlilik ve Yabancı Dil Düzey Belirleme Sınavlarının yeri ve saati, hazırlık sınıfları ile ilgili diğer duyurular  Yabancı Diller Yüksekokulu’nun http://ydyo.dpu.edu.tr internet adresinden ilan edileceğinden, ilgili öğrencilerin söz konusu internet sitesini takip etmeleri gerekmektedir.

2. KAYIT AŞAMALARI

Üniversitemize yerleşen öğrencilerin kayıtları iki aşamadan oluşmaktadır.

BİRİNCİ AŞAMA: E-Devlet Üzerinden E-Kayıt veya Şahsen Yapılacak Kayıt

İKİNCİ AŞAMA: Öğrenim Ücreti Ödeme (*)

BİRİNCİ AŞAMA
-A-
2021- YKS İKİNCİ EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ÖĞRENCİ ADAYLARININ E-DEVLET ÜZERİNDEN E-KAYIT İŞLEMLERİ

  • Üniversitemize 2021-YKS İkinci Ek Yerleştirme Sonuçları ile yerleşen öğrenci adaylarının, 26-31 Ekim 2021 tarihleri arasında e-kayıt yapabilmeleri için PTT şubelerinden e-devlet şifresi almaları gerekmektedir.
  • E-Devlet şifresiyle https://www.turkiye.gov.tr adresine girerek 'e-Hizmetler' adresine tıklayınız, açılan sayfanın sonunda yer alan 'Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altındaki 'Üniversite E-kayıt' sekmesinden kaydınızı yapınız. Kayda başlamadan önce E-Kayıt Kılavuzunu mutlaka okuyunuz. (E-Kayıt Kılavuzu için tıklayınız
  • E- kayıtta öğrencinin yerleşme bilgileri ÖSYM verisinden otomatik olarak gelecektir.
  • Askerlik durum bilgileri Asker Alma Dairesinden, lise mezuniyet bilgileri Milli Eğitim Bakanlığından e-kayıt sisteminde takip edilebileceğinden, öğrenci adaylarının ayrıca bu durumlarıyla ilgili belge getirmelerine gerek yoktur. Ancak, mezun olduğu halde Milli Eğitim Bakanlığından lise mezuniyet bilgisi alınamayan öğrenciler e-kayıt yapamayacak, sistem tarafından yerleştiği fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokuluna yönlendirileceklerdir. Bu öğrenciler nüfus cüzdanı ve lise diplomaları ile birlikte 26 Ekim-1 Kasım 2021 tarihleri arasında şahsen kayıt yapabileceklerdir.
  • E-kayıt işlemlerini tamamlayan öğrenciler kayıt olduklarını gösterir barkotlu bilgisayar çıktısını almaları gerekir.
  • E-devlet üzerinden e-kayıt yaptıran öğrencilerin belge getirmelerine gerek yoktur.

-B-
2021-YKS İKİNCİ EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE YERLEŞEN ÖĞRENCİ ADAYLARININ ŞAHSEN MÜRACAATLARINDA YAPILACAK KAYIT İŞLEMLERİ

E-devlet üzerinden e-kayıt yapmayan adaylar, 26 Ekim-1 Kasım 2021  (Pazartesi 17.00’da sona erecektir.) tarihleri arasında kayıt için sadece nüfus cüzdanı ile birlikte ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokuluna başvurmaları gerekmektedir.

Ancak;

  • Yerleştikleri Programların "özel koşulunda" ayrıca bir belge belirtilen bölümlere yerleşen adaylar, bu belgelerini şahsen kayıt esnasında teslim etmeleri gerekmektedir.
  • Şahsen kayda gelen adayların MEB mezuniyet sorgusunda sorun olması halinde, kayıtlarının yapılabilmesi için lise diplomaları veya mezuniyet belgelerini ibraz etmeleri gerekmektedir. Bu nedenle, şahsen kayda gelen adayların lise diplomalarının yanlarında bulunması önerilir.
  • MSB-ASAL sorgusu sonucu durumu sorunlu olan adaylardan Askerlik Şubesinden belge getirmeyenlerin kayıtları yapılacak, ancak öğrenimlerine devam etmelerine izin verilmeyecektir.
  • Aynı düzeyde başka örgün yükseköğretim programına kayıtlı olduğu tespit edilen adayların (lisans-lisans, önlisans-önlisans) kayıtları yapılmayacaktır. Adayların, aynı düzeyde diğer yükseköğretim kurumu ile ilişiklerinin bulunmadığını belgelemeleri halinde kayıtları yapılacaktır.

Kayıt Merkezleri adresleri için tıklayınız.

İKİNCİ AŞAMA
ÖĞRENİM ÜCRETİ/ KATKI PAYI (HARÇ) ÖDEME İŞLEMLERİ

(*) İkinci öğretim programlarına kayıtlı olan veya başka bir yükseköğretim kurumunda normal öğretim programında kaydı olduğu halde Üniversitemiz normal öğretim programlarına kayıt yaptıran öğrencilerin öğrencilik haklarından yararlanabilmeleri ve ders kayıt işlemlerinin yapılabilmesi için öğrenim ücreti/ katkı payı (harç) ödemeleri gerekmektedir.

Öğrenim ücreti / katkı payı (harç) ücretleri 1.07.2021 tarih ve 31528 sayılı Resmi Gazete’ de yayınlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı ile belirlenmiştir.

NOT : ÖĞRENİM ÜCRETİ/KATKI PAYI(HARÇ) ÜCRETİNİ ÖDEYEN İKİNCİ EK YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE ÜNİVERSİTEMİZE YERLEŞEN ÖĞRENCİLERİMİZİN DERS KAYITLARI ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞIMIZCA İLGİLİ KAYIT TARİHLERİ İÇERİSİNDE GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR.

 

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI

25 Ekim 2021, Pazartesi / 428 defa okundu.